Mycket händer en helt ovanlig fredag!

I morse så klev jag upp kring 8 tiden för att hinna med att duscha och käka frukost innan Martin skulle komma och hämta mig för att åka till Sunderbyn.

I Sunderbyn kikade dom lite på armbågen och tog bort alla stygn, dom använde sedan en liten skopa, såg ut som en pytteliten glass-skopa som dom grävde ut lite schmutts ur såret med, sen skulle jag få gipsa armen för att kunna hålla den stilla i en bra vinkel. Var tvungen att böja på armbågen som var fruktansvärt svårt när man gått med rak arm i snart tre veckor, men det gick tillslut iallafall så nu sitter jag här med gipsad arm och det ska jag göra tills på tisdag då jag ska tillbaka till Sunderbyn för att plocka bort gipset och operera någonting, på vilket sätt har jag ingen aning men det får vi se då.

Jag och Martin tog en ride till Luleå för att inmundiga lite föda på Exotic som för övrigt smed, iaf lunchbuffén, lixom massa thaimat och pizzaslice!

När vi kom hem till Piteå gick jag in på jobbet och lämnade in två veckors sjukskrivningspapper så jag är för tillfället sjukskriven fram tills den 28’e februari, sedan satt jag en stund med världens bästa människa och fördrev tiden tills jag skulle åka vidare till Älvsbyn med buss för att fira Jack och Sofie som fyllde år förra veckan.

Massa, massa barn i Granträsk var det kan jag lova, roligt att umgås med hela familjen, synd bara att man inte har tid att göra det oftare.
Blev bjudna på fläskfilé med potatisgratäng och sedan tårta till efterrätt.

När vi väl hade fullgjort våran Älvsbyresa så var vi på väg hem till Piteå, det ville inte en älg som försökte stånga bilen utan horn.
Kändes som att allas hjärtan slog ganska snabbt efter att vi kom på att vi hade klarat oss från att krocka med en älg, ibland är man glad för att man får leva en dag till.

Btw, Jack och Sofie har nu mera både en Potatis och en Stefan!

Godnatt fartfyllda fredag och tack till Martin för skjutsen, var guld värd! 🙂

~ av jimokattmedhanden på februari 12, 2010.

Lämna en kommentar